GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Sanktpēterburga

Baudītāja ceļvedisEsenceKultūra· Parki un dārzi· TeātriKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesMaršrutiLietas, kas jāizdaraInsider's view

IZVĒLIES OBJEKTU

Sanktpēterburgas Vasaras dārzsMarijas teātra jaunā ēkaLofta projekts „Stāvi”Vladimira pils jeb Zinātnieku namsReliģijas vēstures muzejsCentrālā izstāžu zāle ManēžaKultūras centrs Puškinskaja 10Marmora pilsValsts Krievu muzejsValsts Mākslas muzejs Ermitāža« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Galamērķi · Eiropa · krievijas federācija · Sanktpēterburga · Kultūra ·

Valsts Mākslas muzejs Ermitāža

Autors: Anothertravelguide.com2 ATSAUKSMES

Valsts Mākslas muzejs Ermitāža

Ermitāžas muzejs, kam pieder viena no lielākajām un vērtīgākajām mākslas darbu kolekcijām pasaulē, atrodas piecās ēkās - Ziemas pilī, Mazajā ermitāžā, Lielajā ermitāžā, Jaunajā ermitāžā un Ermitāžas teātrī. Kolekcijas vēsture sākās ar Katrīnu Lielo, kura pirmās gleznas iegādājās 1764. gadā un turpināja to aktīvi darīt visu mūžu. Tā kā viņas padomdevēji bija tādi eksperti kā Denī Didro un Voltērs, iegādātos augstvērtīgos mākslas darbus pilī spēja novērtēt tikai šaurs cilvēku loks. No tā arī radās muzeja nosaukums, jo Katrīna savu kolekciju nosauca Hermitage, kas franču valodā nozīmē „eremīta mājoklis".
Lai gan Ermitāžas bezgalīgās bagātības aptver visus iespējamos mākslas veidus un laikmetus, sākot no neolīta koka figūriņām un beidzot ar turku dunčiem, tieši vērienīgā Rietumeiropas klasiskās glezniecības kolekcija, ir tā, kas nodrošina pastāvīgo muzeja popularitāti un prestižu. Viena no bagātīgākajām šīs muzeja kolekcijas daļām ir veltīta itāļu mākslai. Tādi Renesanses glezniecības šedevri kā Leonardo da Vinči agrīnais darbs Madonna ar ziedu (Benuā madonna) un liriskā Madonna Litta, Rafaela Madonna Konestabile un Svētā ģimene, Džordžones Judīte, Ticiāna Danaja un Svētais Sebastians neapšaubāmi pārliecina ar savu glezniecisko meistarību un emocionālo iespaidīgumu.
Spāņu skolai veltītajās zālēs īpašu uzmanību pievērsīs El Greko ekspresīvais darbs Apustuļi Pēteris un Pāvils, Velaskesa agrīnā glezna Pusdienas, kur kontrastējošajās gaismēnās redzama vēl spēcīga Karavadžo ietekme, un Grāfa Olivaresa portrets, kas pazīstams ar modeļa personības izteiksmīgo raksturojumu, kā arī Muriljo darbu plašā kolekcija.
Flāmu skolu visbagātīgāk pārstāv Pīters Pauls Rubenss - starp 22 kolekcijas darbiem ir hrestomātiskie Persejs un Andromeda, Infantes Izabellas galma dāmas portrets un diezgan atbaidošais Bakhs. Savukārt Nīderlandes glezniecībai veltītajās zālēs īpašu ievērību pelna Rembranta istaba, kuras vērtīgākie darbi ir Flora, Danaja, Svētā ģimene un satriecoši psiholoģiskā Pazudušā dēla atgriešanās. Arī 17. gadsimta „mazo holandiešu" glezniecība ir aizraujoša ar savu unikālas parādības raksturu - Jana van Goijena un Jākoba van Reisdāla ainavas, Jana Stēna, Geralda Terborha, Pītera de Hoha un Adriana van Ostades žanra ainas, Paula Potera animālijas, Vilema Klāsa Hedas un Vilema Kalfa klusās dabas būs kā izsmalcināti klusināts un viegls deserts pēc lielformātu smaguma.
Angļu glezniecību muzejā visspēcīgāk pārstāv trīs Džošua Reinoldsa darbi, kas atklāj viņa mākslas visnetipiskāko pusi, attēlojot vēsturiski mitoloģiskos sižetus - Mazais Hērakls nožņaudz čūskas, ko bija pasūtījusi Katrīna Lielā un kam bija jāsimbolizē jaunās Krievijas augošais spēks, Scipiona savaldība un Kupidons atraisa Venēras jostu, kas abas bija paredzētas grāfam Potjomkinam. Savukārt Tomasa Geinsboro Dāma zilā tiek uzskatīts par šī portretista izcilāko stila piemēru.
Vēl viens Ermitāžas lepnums ir bagātīgā un daudzveidīgā franču glezniecības kolekcija, kurā ietilpst augstvērtīgi Nikolā Pusēna, Kloda Lorēna, Antuāna Vato, Fransuā Bušē, Žana Onorē Fragonāra, Žana Batista Grēza, Žana Batista Šardēna darbi. Savukārt no 19. gadsimta šedevriem var minēt Žaka Luī Davida gleznu Sapfo un Faons, Žana Ogista Dominika Engra Grāfa Gurijeva portretu un Eižena Delakruā Lauvu medības Marokā. 19. gadsimta beigu un 20. gadsimta sākuma franču kolekcija pārsteidz ar to, ka aptver ļoti plašu spektru un dažādību, tādējādi ļaujot pilnībā novērtēt tā laika franču glezniecības attīstību un tendences, - ir ne vien klasisko impresionistu vairāk un mazāk zināmi darbi un ļoti spēcīgi postimpresionisma piemēri, kā, piemēram, Vinsenta van Goga „Ceriņu krūms" un Pola Gogēna Taiti aina Sieviete ar augli, bet pārstāvēta arī Barbizonas skolas ainavu glezniecība, simbolisti Pivī de Šavāns un Odilons Redons, ļoti intriģējošā Nabistu grupa - Ksavjē Rusels, Eduārs Vuijārs, Pjērs Bonārs un Fēlikss Valotons, tāpat arī fovisti Albērs Markē, Andrē Derēns, Moriss de Vlaminks un Kīss van Dongens. Lai gan par šīs kolekcijas kulmināciju tiek uzskatīts bagātīgais Pablo Pikaso un Anrī Matisa darbu krājums, no kura pazīstamākie ir Matisa glezna Sarkanā istaba un paneļi Deja un Mūzika un Pikaso Zilā perioda darbs Absinta dzērājs, kā arī kubismam vitālie darbi Trīs sievietes un Sieviete ar vēdekli, šodien daudz interesantāki liekas tieši mazāk zināmie franču gleznotāji, kuri palika uz 20. gadsimta modernisma sliekšņa un kurus redzēt vienkop ir ļoti reta iespēja.

Dvorcovaja krastmala 34 (Дворцовая наб., 34)
www.hermitagemuseum.org

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

arturs ņikitins

Apmeklēja: 05.04.11

linda
xd mauka
tas es don žuānu
man garso baklazani

Linda

Apmeklēja: 05.04.11

Man likās diezgan jauks. Lai gan visu neredzēju,jo iepriekšējā vakarā labi pavadiju laiku viesnīcas numuriņa ar savu mīļoto Don žuānu :)

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: