“Obsession”, Barbican Centre, 19. aprīlis – 20. maijs, 2017
Britu aktieris Jude Law, pasaules slavu iemantojis kā kinoaktieris, savā jaunākajā filmā - “Ģēnijos” - ekscentriski ielūkojies amerikāņu rakstnieka Tomasa Volfa dvēselē, filmēšanu starplaikos atgriežas uz teātra dēļiem. Spēlējot gan Londonā, gan Ņujorkā, un saņemot par aktiermākslas parliecinošo spēku Theatre World Award, balvu, ko piešķir Ņujorkas kritiķi.
Savu jaunāko teātra darbu viņš veido kopā ar Amsterdamā strādājošo beļģu režisoru Ivo van Hove, ar kuru kopā aktieris vēlējies strādāt, kad noskatījies viņa pēc amerikāņu dramaturga Artūra Millera lugas Londonā iestudēto izrādi “A View From the Bridge”, par kuru režisors 2015. gadā saņēma Laurence Olivier Award un Londonas kritiķu balvu Critics Circle Theatre Award.
Jaunajā kopdarbā abu mākslinieku nolūks ir pārcelt teātra valodā itāļu kinoģēnija Lukīno Viskonti agrīnās filmas “Apsēstība” pasauli. Šāda veida tulkojumam Ivo van Hove jau ir ilggadīga pieredze, teātrī viņš ir iestudējis Lukīno Viskonti “Roko un viņa brāļus”, ar viņa “Dievu mijkrēšļa” kinoscenārija teātra interpretāciju šovasar atklāja Aviņonas festivālu. Ivo van Hoves kontā ir Ingmara Bergmana, Pjēra Paolo Pazolīni, Džona Kasavītsa filmu scenāriju saistoša pārcelšana teātrī. Ivo van Hove, ilgus gadus strādājis Amsterdamā, ir viens no būtiskākajiem holandiešu teātra markas attīstītājiem, savienojot videoattēlu un dzīvā aktiera eksistences atšķirīgās enerģētiskās dabas un izpausmes iespējas. Filmu “Osessione” Lukino Viskonti uzņēma 1943. gadā, mēģinot ielūkoties idealizētas mīlestības gaistošajā dabā.
Džūda Lovs spēlēs cilvēku, kurš mīlestības apsēstības varā ir gatavs piedalīties iemīļotās vīra nogalināšanā, un piedzīvo pats uz savas miesas un dvēseles, ko nāve spēj izdarīt ar mīlestību.