GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Londona

Baudītāja ceļvedisCitādi maršrutiEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesVērts zinātLabākie klubiFilmaInsider's viewKultūras afiša

IZVĒLIES ŽANRU

Izstādes

IZVĒLIES OBJEKTU

William and Judith Bollinger Jewellery Gallery« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · apvienotā karaliste · Londona · Izstādes

Robert Rauchenberg, Tate Modern, līdz 2. aprīlim, 2017

0 ATSAUKSMES

Robert Rauchenberg, Tate Modern, līdz 2. aprīlim, 2017

“Nav nekāda iemesla neuzskatīt pasauli par vienu gigantisku gleznu,” savulaik teicis amerikāņu mākslinieks Roberts Raušenbergs (1925 – 2008), kuram nereti tiek piemērots pirmā postmodernista un arī popārta ciltstēva apzīmējums. Taču teju visi, kas par viņu rakstījuši, atzinuši, ka Raušenbergu nav iespējams “ierāmēt”. Visā savā vairāk kā sešas dekādes ilgajā karjerā viņš nemitīgi izaicinājis robežas – glezniecības, fotogrāfijas, skulptūras, performances, grafikas un radošo sadarbību iespēju. Viņa sadarbības partneri ilgstoši bija komponists Džons Keidžs (1912-1992) un baletdejotājs un horeogrāfs Merss Kaningems (Merce Cunningham (1919-2009), kā arī dažādi zinātnieki un inženieri, ar kuriem kopā viņš vēlāk nodibināja organizāciju “Eksperimenti mākslā un tehnoloģijā.” 1952. gada rudenī viņš pusgadu apceļoja Itāliju kopā ar laikabiedru, mākslinieku Saju Tvombliju (1928-2011), vēlāk savā mākslā interpretēdams abstraktā ekspresionisma idejas. Taču leģendārākā viņa darbu sērija nenoliedzami ir Combines (Apvienojumi; 1953-64), kuras ietvaros viņš kombinēja dažādus priekšmetiskus elementus (žurnālu un avīžu izgriezumus, apģērbu fragmentus, būvdarbu pārpalikumus un visādas Ņujorkas ielās uzietas drazas) ar abstraktā ekspresionisma kompozicionālajām stratēģijām, tādējādi izpludinot robežas starp glezniecību, skulptūru un kolāžu. Viens no ikoniskākajiem šīs sērijas darbiem ir “Gulta”, kuru veido kā klasiska glezna pie sienas piestiprināta “kolāža” no pamatīgi novalkāta spilvena, palaga un segas, kas Džeksona Polloka labākajās tradīcijās nošķiesta un nopilināta ar krāsu. Mitoloģija vēsta, ka tie bijuši Raušenberga paša “gultas piederumi”, kurus viņš izmantojis, jo nav varējis atļauties iegādāties jaunu audeklu. Ņemot vērā mākslinieka iecienīto teicienu, ka “glezniecība attiecas uz abiem – dzīvi un mākslu,” šis darbs bieži tiek dēvēts par viņa pašportretu. 

Izstāde Tate Modern ir Roberta Raušenberga līdz šim vērienīgākā retrospekcija pēc viņa nāves – 2008. gadā.

Tate Modern
Millbank, London, SW1P 4RG
www.tate.org.uk

 

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: