GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Kur nakšņot

IZVĒLIES ŽANRU

IZVĒLIES OBJEKTU

« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · francija · Aviņona · Izrādes

Starptautiskais teātra festivāls Festival d'Avignon, 6. līdz 24. jūlijs, 2016

0 ATSAUKSMES

Starptautiskais teātra festivāls Festival d'Avignon, 6. līdz 24. jūlijs, 2016

Jūlijā visi ceļi ved uz Dienvidfranciju – Aviņonas festivāls ir viena no mākslinieciskas daudzveidības piesātinātākajiem Eiropas teātra svētkiem ar bagātu starptautisko programmu un franču skatuves mākslas plašu panorāmu. Tas ir viens no vecākajiem un respektablākajiem Eiropas teātra festivāliem. Tā vadītājs režisors Olivier Py gan laiku pa laikam draud festivālu slēgt – pirms diviem gadiem sakarā ar labējo spēku nākšanu pie varas, gadu vēlāk - sakarā ar drastisku budžeta samazinājumu. Tomēr svētki turpina notikt.

Šogad festivāla vadītājs, veidojot programmu, uzsver teātra politisko nozīmīgumu, tā sabiedrisko svaru mūsdienu iedragātajā Francijā un labilajā pasaules ainavā. Un Olivier Py runā par cerības arhitektūru, saistot to ar festivāla vēsturiskospēles laukumu – Cour du Palais de Papes jeb Pāvestu pils pagalmu. Šis ir viens no daudzajiem pilsētas spēles laukumiem, taču uzstāties šeitir īpašs gods. Un atklāt svētkus Pāvestu pils pagalmā gods ir vēl jo lielāks. Šogad tas kritis nīderlandiešu režisoram Ivo van Hove, Amsterdamas Toneelgroep vadītājam, māksliniekam, kurš viens no pirmajiem sāka bagātināt Eiropas teātri, izmantojot videoiespējas. No tiem laikiem jau būs aizritējušas vairākas desmitgades, un šogad režisors ir strādājis kopā ar tradīcijām visbagātāko Eiropas aktieru ansambli Comédie-Française, izveidojot izrādiLes Damnés“, kas attīstījusies no Lukīno Viskonti filmas „Dievu mijkrēslis“.Un kā uzsver režisors – ne tik daudz no Viskonti filmas attēliem, cik no kinoscenārija.

Festivāla vadītājs Olivier Py pats ir aktīvi praktizējošs režisors un šogad festivālā iespējams noskatīties viņa divus antīko traģēdiju iestudējumus – “Piekalto Prometeju” un “Aishila kara lugas”(Eschyle, pièces de guerre). Par leģendu ir kļuvis Olivier Py 1995. gadā izrādītais darbs „La Servante, histoire sans fin", kas katru dienu turpinājās divdesmit četras stundas, nepārtrūkstot septiņas dienas no vietas. Tas bija mītisks ceļojums teātra vēsturē bez beigām un gala, kurā skatītājs sēdēja, brīnījās un aizmirsa par laiku. Teātri Olivier Py mīl visā tā daudzveidībā, un viņa darbos sastopami visneprātīgākie žanriskie sakausējumi - kopā ar traģēdiju tajos mitinās kabarē un vodeviļa. Politiskais, filozofiskais un mitoloģiskais materiāls savienojas jaunās jēdzieniskās sakarībās.

Vērts nepalaist garām viens no interesantākajiem mūsdienu franču režisoriem, uzlecošo zvaigzni Julien Gosselin, kuru pirms vairākiem gadiem atklāja tieši Aviņonas festivāls. Šo mākslinieku mīl kā profesionālā kritika, tā skatītājs. Šogad viņš programmā piedalāsar čīliešu autora Roberto Bolano grandiozā romāna,1100 lappušu biezā sabiedrības apokaliptiskā kaleidoskopa “2666” inscenējumu.

Vērts iepazīties ar spāņu performanču mākslinieces, teātra režisores un aktrises Angélica Liddell ļoti īpašo pasauli. Viņas darbiem piemīt gan spēcīga vizualitāte un intensīvs skatuviskais risinājums, gan augstas klases valoda – par savu darbu Angélica Liddell ir saņēmusi Spānijas nacionālo literatūras balvu. Māksliniece aizvien ir  padziļināti interesējusies par varmācību, kura mājo kā cilvēka personiskās dzīves, tā sabiedriskās un politiskās dzīves līmeņos. Jāpiebilst gan, ka šīs mākslinieces darbiem raksturīga ļoti atšķirīga kvalitāte – no izciliem, dziļiem darbiem līdz negaidītam diletantismam. Aviņonas festivālā tiek izrādīts viņas jaunākais darbs „Qué haré yo con esta espada? (Que ferai-je, moi, de cette épée?)”. Festivālā viesojas arī režisora Kirila Serebreņikova Maskavas Gogoļa centrā iestudētās „Mirušās dvēseles“. Lai arī iestudējums izskatās stipri līdzīgs kā viņa veidotās „Mirušās dvēseles“ Latvijas Nacionālajā teātrī, Krievijas mūsdienu politiskajā kontekstā šis darbs negaidīti ieguvis arī spēcīgu saturisko skanējumu. Ir laba iespēja to pārliecināties.

www.festival-avignon.com

Attēls: ¿Qué haré yo con esta espada? © Yota Kataoka

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: