GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Baudītāja ceļvedisCitādi maršrutiFoto galerijasEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesMaršrutiUrbānā leģendaArhitektūras tūrismsLietas, kas jāizdaraVērts zinātLabākie klubiFilmaVērts izbaudītInsider's view

IZVĒLIES ŽANRU

IZVĒLIES OBJEKTU

« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · francija · Parīze · Izrādes

Cristobal Balenciaga, Musée Bourdelle, 8. marts - 16. jūlijs, 2017

0 ATSAUKSMES

Cristobal Balenciaga, Musée Bourdelle, 8. marts - 16. jūlijs, 2017

Modes aprindām pietuvinātajiem, iespējams, joprojām spilgtā atmiņā ir viena no aizvien nepārspētajām šīs desmitgades modes izstādēm – Madame Grē retrospekcija franču skulptora Antoine Bourdelle (1861 – 1929) muzejā Parīzē (2011). Vienā no skaistākajiem un arī neatklātākajiem Parīzes muzejiem, kas atrodas mākslinieka kādreizējā studijā netālu no Monparnasas stacijas. Un arī līdzinās darbnīcai, jo iekārtots nevis kā atsvešināta izstāžu telpa, bet gan kā process, kur eksponēti ne tikai jau pabeigti darbi, bet arī instrumenti, skices, ģipša atlējumi, privāti priekšmeti, grieķu un viduslaiku skulptūru kopijas, un tam visam pa vidu sirreāli sajūtami kāt neesošie, bet skulptora arodā tik neiztrūkstošie putekļi.

Vērot Madame Grē un Antoine Bourdelle - divu ģēniju, dialogu uz šīs skatuves toreiz bija īstena bauda. Šopavasar muzeja telpas atvēlētas jaunai sarunai – ar spāņu modes leģendu Kristovalu Balensjagu (Cristobal Balenciaga). (1895-1972). Mistēriju visapvītāko 20. gadsimta tērpu mākslas ģēniju, par kuru viņa laikabiedrs Kristians Diors reiz izteicās: “Vislielākais meistars no mums visiem.” Savas 50 gadu ilgās karjeras laikā Balensjaga nesniedza nevienu interviju, viņš dzīvoja noslēgti, runāja skopi un tā īsti viņu nepazina neviens. Arī visas līdz šim sarakstītās dizainera biogrāfijas ir subjektīvas laikabiedru atmiņu drumslu kolāžas. “Neiztērē sevi sabiedrībā,” viņš reiz deva padomu kādam savam paziņam. Viņš tika dēvēts par “modes mūku”, savukārt ēka, kurā Parīzē atradās viņa modes nams – par “modes klosteri”. Tāda pat mistērija apvija arī viņa tērpus, neviens īsti nezināja kāpēc, bet tos uzvelkot – kā trāpīgi komentēja leģendārā modes kritiķe Diāna Vrīlenda: “Sieviete pēkšņi uzreiz sajutās perfekti.” Viena no galvenajām dizainera rokraksta zīmēm bija eksperimenti ar apjomu un tērpa piegriezumu, nepieciešamo vīļu skaitu samazinot līdz minimumam. Viņa tehnika bija perfekta un to bija neiespējami nokopēt. Balensjaga rakstīja ar šķērēm un audumu, valodā, kas joprojām nav zaudējusi laikmetīgumu.

Musée Bourdelle
16, rue Antoine Bourdelle
75015 Paris
www.bourdelle.paris.fr

Attēls: BALENCIAGA, ENSEMBLE SOIR, ROBE ET BOLÉRO, 1964 (DÉTAIL, VUE DE DOS). COLLECTION PALAIS GALLIERA - © E. EMO ET A. LLAURENCY / GALLIERA / ROGER-VIOLLET

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: