GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW JAUNUMI FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Baudītāja ceļvedisEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesLietas, kas jāizdaraVērts zinātFilmaInsider's view

IZVĒLIES ŽANRU

IZVĒLIES OBJEKTU

« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · itālija · Venēcija · Izstādes

54. Venēcijas mākslas biennāles satelītpasākumi, 4. jūnijs – 27. novembris, 2011

0 ATSAUKSMES

54. Venēcijas mākslas biennāles satelītpasākumi, 4. jūnijs – 27. novembris, 2011

Venēcijas biennāles laikā senā pilsēta elpo kopā ar laikmetīgo mākslu un dzīvo ar to kopā. Pilsēta pārtop megaizstādē, kuras veidolu rada ne tikai biennāles galvenā stilista - komisāra iecere, bet vai visas pasaules mākslas ideju saplūsme, tādējādi garantējot daudz lielāku pārsteigumu un atklājumu iespējamību nekā jebkura cita mākslas izstāde pasaulē. Biennāle ir perfekts tramplīns katram māksliniekam un līdz ar to arī ikvienas valsts mākslai, kura vēlas, lai to vismaz pamanītu. Neskaitāmie satelītpasākumi (no tiem lielu daļu biennāle nēmusi savā paspārnē, piešķirot pat savu logotipu, kas iezīmēts ar apakšvirsrakstu Collateral Events un to saraksts atrodams arī oficiālajā biennāles mājaslapā internetā) iemitinājušies greznajos palazzo, muzejos, viesnīcās un pat baznīcās. Šogad paralēlo izstāžu saraksts ir gana garš un visu citu starpā tur atrodamas tādas zīmīgas parādības kā aktuālās mākslas ikona, indiešu izcelsmes brits Anišs Kapurs, slavenākais Krievijas muzejs Valsts Ermitāža, šodienas ainas viens no trendīgākajiem tēliem - Ķīnas laikmetīgā māksla, ambiciozā Ukrainā mītošā Pinčuka mākslas centra organizātā balva Future Generation Art Prize utt.

Pirmo rezi Krievijas Valsts Ermitāžas vēsturē tā eksportē laikmetīgo mākslu. Izstāde Dmitri Prigov: Dmitri Prigov (Università Ca' Foscari, Dorsoduro 3246 (Calle Foscari)) iepazīstina ar krievu konceptuālisma pamatlicēju - mākslinieku un dzejnieku, kura radošais mantojums pagājušajā gadā nonāca Ermitāžas īpašumā kā Prigova fonda dāvinājums. Ekspozīcijas kurators ir Dimitrijs Ozerkovs. Sapņi un nāve, monstri un eņģeļi un visuresošas acis raugās no Prigova zīmējumiem, pēc viņa skicēm būvētajām instalācijām un videoperformancēm.

Cracked Culture?/The Quest for Identity in Contemporary Chinese Art (Convento del Santo Spirito, Dorsoduro 460 un Palazzo Giustinian Recanati, Dorsoduro 1012) ir izstāde, kas mēģina parādīt autentisko Ķīnas šodienas mākslas seju. Savā ziņā tas, protams, ir neierasti, jo vairumā gadījumu Rietumu mākslas kuratori un investori liek skatītājiem raudzīties uz to no viņu izvēlēta skatupunkta.

Future Generation Art Prize @Venice (Palazzo Papadopoli, San Polo 1364) atklāj jaunās paaudzes mākslu, izstādot 19 mākslinieku no visas pasaules darbus un solot skatītājiem demonstrēt iedvesmojošu ainu. Ukrainas Pinčuka centra organizētā mākslas balva, neapšaubāmi, ir viens no ambiciozākajiem Austrumeiropas mākslas projektiem, kas īsā laikā kļuvis par visus interesējošu parādību. Kaut vai bezgala daudzo zvaigžņu klātbūtnes dēļ - sākot no Demjena Hērsta jauno mākslinieku aizbildņa statusā un beidzot ar Eltonu Džonu žūrijā. Tālab tās veidotās mākslinieku izlases benefice Venēcijā šķiet patiesi intriģējošs notikums.

Taču, šķiet, nevienam nav šaubu, ka Aniša Kapura klātbūtne ar darbu Ascension (San Giorgio Maggiore Island, Basilica di San Giorgio) ir rota, ar kuru greznoties tīk arī biennālei. Kapura aizraušanās ar nemateriālu parādību pārvēršanu mākslas objektos ilgst jau vairākus gadus, un mākslas pasaule pazīst vairākas variācijas ar šo nosaukumu. Mākslinieks kā izteiksmes līdzekļus tajās izmanto dūmus, vēju, gaisu, radot mistiskas parādības, kuras ir vizuāli trauslas un pārsteidz ar savu neiespējamību.

Vēnēcijas biennāles laikā durvis vērusi arī Prada Foundation jaunā izstāžu telpa Venēcijā, kuras mājvieta atrodas vēsturiskā palazzo pie Lielā kanāla - Ca' Corner della Regina (Calle de Ca' Corner / Santa Croce 2215). Savas izstādes fonds veidos oriģinālajā vēsturiskajā vidē, uzsverot, ka palazzo interjers nav pārveidots.
Ekspozīcija Fondazione Prada_Ca' Corner della Regina, kuras kurators ir Germano Celant, skatītājiem demonstrē fonda kolekcijas paraugus, kuru vidū atrodami vairāki līdz šim neizstādīti darbi. Var teikt, ka - savā veidā - šī skate atklāj gan Prada Foundation pagātni, gan iezīmē nākotnes plānus.

Museo Correr (Piazza San Marco), savukārt piedāvā lielisku iespēju visiem amerikāņu mākslinieka Džuljena Šnābela cienītājiem - izstāde Permanently Becoming and the Architecture of seeing demonstrē viņa daiļrades attīstību laikposmā no 70. gadiem līdz mūsdienām, tostarp leģendāros sasisto šķīvju darbus un gleznas, kuras veltītas Šnābelam tuvajiem māksliniekiem, tādiem kā Polloks (Pollock), Tvomblijs (Twombly) un izcilie itālieši un spāņi - El Greko (El Greco) un Tintoreto (Tintoretto) u.c.

Nuova Scuola Grande di Santa Maria della Misericordia ( Fondamenta della Misericordia, Cannaregio 3599) izmitinājusi slavenā flāma Jana Fabra (Jan Fabre) jaunās marmora skulptūras - tostarp arī Mikelandželo Pieta reinterpretāciju, kur Kristus tēlam piešķirta paša mākslinieka seja, savukārt Marijai galvas vietā ir vien galvaskauss. Lai tuvumā vērotu skulptūras, kuras novietotas uz mirdzoša postamenta, skatītājiem pirms tam jāuzvelk īpašas čības.

Kādreizējās Venēcijas sāls noliktavās izstādīti jauni, īpaši šai videi radīti slavenā vācu mākslinieka Anselma Kīfera (Anselm Kiefer) darbi. Izstāde Salt of the Earth (Dorsoduro 266) organiski iegulst šai konkrētajā vidē. Tās centrā atrodas metāla objekts, kas kalpo arī kā palīgkonstrukcija ainavu fotogrāfiju (to virsma apstrādāta ar sāli) eksponēšanai.

www.labiennale.org/en/art/exhibition/collateral-events

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: