Свадьба, Operas un baleta teātris, pirmizrāde 25. februāris; izrādes 26., 27., 28. februāris, 1. marts, 2017
Diriģents – Teodor Currentzis
Režisors – Antons Adasinskis
Viens no Eiropā augsti novērtētākajiemdiriģentiem Teodors Kurentzis ir pilnīgi īpaša figūra mūsdienu mūzikas dzīves praksē. Šis ir mākslinieks, kurš neļaujas mūzikas industrijas gaļasmašīnai sevi vispār ietekmēt. Kurentzis mēdz atcelt jau sen norunātus operas iestudējumus vai koncertus, ja jūt, ka dotajā brīdī ir izsmēlies un viņam pienācis laiks meditācijai. Lai ieklausītos sevī un mūzikā, un tad būtu līdzcilvēkiem ko teikt. Viņš samaksā par nodarīto skādi un parādās klausītāja priekšā vēlāk - labākā kvalitātē. Grieķu diriģents, vēl jauneklis būdams, bija saņēmis stipendiju mācībām Ņujorkā, taču izlēma izmainīt jau nosprausto maršrutu un devās studēt diriģēšanas mākslu uz Pēterburgu pie leģendārā pasniedzēja Iļjas Musina. Krieviju Kurentzis sauc par savu dvēseles dzimteni, jo, viņaprāt, šī ir vienīgā zeme, kuras cilvēkos vēl ir saglabājies romantisms tā dziļākajā izpratnē. Permas operas un baleta teātrī viņš strādā pie iestudējumiem tik ilgi, cik uzskata par vajadzīgu skaņdarba atvēršanai. Amerikāņu teātra ģēnijs Roberts Vilsons, noklausījies Teodora Kurentzis „Traviatas“ interpretāciju, atzina pavisam vienkārši, ka tas esot labākais šīs operas muzikālais lasījums, kādu viņam savā 75 gadus ilgajā mūžā ir nācies dzirdēt.
Kanādā dzīvojošās serbu komponistes Anas Sokolovičas opera a capella sešām sieviešu balsīm „Kāzas“ Eiropā ievērību guva Eksprovansas operas festivālā 2015. gadā. Šī ir opera bez naratīva, vien ar iezīmētu izejas situāciju – serbu kultūrā sakņotu ceremoniju, kas sievieti sagatavo kāzām. Šīs operas spēks nav meklējams stāstā, bet nepastarpinātajā muzikālajā pieredzē. Izrādi iestudē Pēterburgas režisors Antons Adasinskis, kura kustību grupa „Derevo“ guva ievērību 90. gadu postperestorikas sarukušās PSRS telpā.