Alex Katz, Museum Brandhorst, Minhene, 4. decembris - 22. aprīlis, 2019
Džaspera Džonsa, Roberta Raušenberga un Endija Vorhola laikabiedra, amerikāņu mākslinieka Aleksa Kaca (1927) daiļrades atpazīstamības zīme vienmēr bijis portrets. Viņa pirmā personālizstāde notika 1954. gadā Roko Gallery Ņujorkā, taču starptautiski pazīstams Kacs kļuva tikai 70. gados. Kopš 80. gadiem mākslinieka vārds tiek minēts tā dēvētā cool painting kontekstā, kur viņa māksla tiek uzskatīta par spēcīgāko paraugu un jauno autoru iedvesmotāju.
Kacs vienmēr uzskatījis, ka viņa portreti iemieso patiesību. Tie nav savu varoņu “kopijas,” bet viņu tēla abstrakcijas – uzacīm bieži pārtopot tievās, brūnās līnijās vai degunam gaišrozā ēnā. Viņš it kā vienkāršo, attīra visu lieko, tādējādi pietuvojoties savu varoņu personības esencei. Kacs, līdzīgi kā Vorhols savulaik, nekad nav vairījies atzīt, ka līdztekus mākslai viņu saista arī modes pasaule, jo “tā ir gaistoša”. Viņš gan pats atļāvies pozēt kā modelis J.Crewkolekcijas katalogam, gan pierunājis pozēt saviem darbiem supermodeles Kristiju Tērlingtoni un Keitu Mosu.
Aleksa Kaca retrospekcijas ietvaros Brandhorstu muzejā Minhenē skatāmi vairāk kā 80 mākslinieka darbi – no 1950. gadiem līdz šodienai. To vidū arī viņa 60. gados tapušie Ņujorkas augstāko aprindu glamūra portreti, kuri pārsvarā ataino melnās drānās tērptus cilvēkus, kuru sejās ir teju neiespējami atrast jebkādas emocijas.
Kunstareal
Theresienstrasse 35 a
80333 Minhene
Foto - Publicitātes attēls. © Alex Katz, VG Bild-Kunst, Bonn 2018