“The Present“, Ethel Barrymore Theater, 8. janvāris – 19. marts, 2017
Laikraksts The New York Times aicina uz šo izrādi lakoniskā virsraksta spēkā – „Keita Blanšeta un Čehovs, kopā uz Brodveja skatuves“, visa tālākā raksta gaitā skaidrojot ņujorkiešiem, kas tas tāds Antons Čehovs ir. Lai atrastu saiti ar šodienas cilvēka dzīves izjūtu, tiek citēta tolaik lauku ārsta un trīsdesmit divus gadus jauna, vēl topoša dramaturga kādam draugam rakstīta vēstule: „Man nav nekādas vēlēšanās sevi mānīt, es esmu ne tikai garlaikots un neapmierināts, bet arī kā ārsts esmu gana cinisks savā pārliecībā, ka no dzīves mēs varam sagaidīt tikai ļaunumu – kļūdas, zaudējumus, slimības, nevarību un visa veida netīras blēdības.“
Antona Čehova pirmā luga “Platonovs“ elpo tieši šādā dzīves izjūtā – tās protagonists ir garlaikots un sieviešu mīlestības nomocīts cilvēks. Viņu mīl visas, un viņš pats nemīl nevienu. Sidnejas teātra kompānijas izrāde “The Present“ ir iedvesmojusies no Antona Čehova agrīnā dramaturģiskā sacerējuma, lai izveidotu savu mūsdienu cilvēka studiju.
Austrāliešu aktrise Keita Blanšeta vēlākais pēc filmām “Aviators“, ”Blue Jasmine“, “Carol“ nevienam vairs nav jāpiesaka. Ne šaipus ne viņpus okeānam. Divi “Oskari“ kā labākajai aktrisei, sen iekarota Holivuda. Un šī ir lieliskās aktrises debija Brodvejā. Protams, ne Platonova, bet viņu mīlošas sievietes lomā. Taču kā trāpīgi novērojuši viņas kolēģi praktiķi – Keita Blānšeta nekad nespēlē priekšplānā un tomēr viņa paceļas pāri visiem. “The Present“ pirmizrāde notiks 8. janvārī, taču jau no 17. decembra ir iespējams noskatīties kādu no tā saucamajiem preview, iesildīšanās izrādēm kopā ar skatītājiem. Keitas Blanšetas rīcībā uz 13 nedēļām nodots viens no vecākajiem Ņujorkas teātriem, kas celts 1929. gadā un spēj ietilpināt 1058 skatītājus.