Damien Hirst, Tate Modern, 4. aprīlis – 9. septembris, 2012
Neatkarīgi no tā - piederat britu kontraversālākā laikmetīgās mākslas šovmeņa Demjena Hērsta fanu pulkam vai viņa tikpat kaismīgo kritiķu spārnam, mākslinieka retrospekcijai, kas Londonas Kultūras olimpiādes ietvaros aprīļa sākuma vēra durvis Tate Modern, blokbāstera statuss ticis garantēts jau kopš tās izsludināšanas brīža. Hērsta vērienam atbilstoši, muzejs to izsludinājis par grandiozāko mākslinieka darbu retrospekciju, kāda vien jebkad pieredzēta Lielbritānijā un, visticamāk, globālajā mākslas telpā kopumā. Tā teikt, obligāts "ķeksītis" tiem, kas vēlas turēt roku uz aktuālās mākslas dzīves pulsa. Lai pēcāk kuluāros piedalītos tikpat kaismīgās diskusijās - par Hērstu kā reklāmas un mārketinga guru, patērētājkultūras virtuozu, luksusa "brendu", unikālu manipulatoru un nenoliedzami visvairāk "locīto" vārdu šī brīža mākslas ainā.
Hērsta šovprojekta ietvaros Tate Modern Turbīnu zālē izstādīts arī pretrunīgu disputu apvītais, 2007. gadā radītais, platīnā atlietais un briljantiem rotātais galvaskauss For the Love of God, kurš savulaik sāka savu Eiropas turneju Londonas Whitecube un pēcāk tika eksponēts gan Amsterdamas Rijksmuseum, gan Florences Palazzo Vecchio. Atšķirībā no retrospekcijas, 8601 briljantiem rotātais galvaskauss ar rozā briljantu tā centrā publikai būs apskatāms bezmaksas.
Sumner Street, Bankside
London SE1 9TG
Attēls: The Physical Impossibility of Death in the Mind of Someone Living 1991
© Damien Hirst