“Anatomy of a Suicide“, Royal Court Theatre (Sloan Square), 3. jūnijs – 8. jūlijs, 2017
Britu jaunās dramaturģijas izmēģinājuma laukums Royal Court Theatre ir leģendāras pagātnes un spraigas šodienas uzlādēts. Tieši šeit pirmo reizi tikušas spēlētas lugas, kas nu jau veido veselu laikmetu un ir iegājušas teātra vēsturē zem nosaukuma “jaunie dusmīgie“ un britu “jaunais vilnis“. Šīs ir bijušas mājas Džona Osborna, Sāras Keinas un Marka Reivenhila vēlāk visā pasaulē iestudētajiem darbiem. Pirmo reizi tieši šeit tikusi uzvesta absurda ģēnija Semjuela Beketa “Beigu spēle“.
Arī mūsdienās tas ir spēles laukums nopietniem spēlētājiem. Ar spēcīgi feministisku ievirzi apveltītais britu rakstnieces Alice Birch skatiens uz mūsdienu pasauli ir atradis poētisku un tajā pat laikā nesaudzīgi skaudru interpreti – režisori Keitiju Mičelu (Katie Mitchell). Viņu abu iepriekšējais kopdarbs “Ofēlijas istaba“, Viljama Šekspīra traģēdijas “Hamlets“ izklāsts no intrigu manipulācijās izpostītas mīlestības perspektīvas, pieder pēdējo gadu spēcīgākajiem Eiropas teātra uzvedumiem. Tā bija mākslinieciski iedarbīga sievietes depresijas studija, kura dzīve notiek represīvā sabiedrībā.
Savā nākamajā kopdarbā abas mākslinieces ir spērušas soli tālāk un piedāvā jau pašnāvības anatomiju. Režisore Keitija Mičela atpazīstamību teātra pasaulē jaunajā tūkstotsgadē ieguva caur tehniskiem priekšlikumiem, veidojot tā saucamās dzīvās filmas. Taču viņai piemīt izcilas dotības – radīt poētiski fascinējošu pasauli uz skatuves pilnīgi bez video piedalīšanās.
Foto: Anatomy of a Suicide. Sarah Malin and Adelle Leonce by StephenCummiskey