GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Baudītāja ceļvedisEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesMaršrutiVērts zinātFitnessInsider's view

IZVĒLIES ŽANRU

IZVĒLIES OBJEKTU

« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · austrija · Vīne · Izrādes

Wiener Festwochen, 13. maijs – 19. jūnijs, 2016

0 ATSAUKSMES

Wiener Festwochen, 13. maijs – 19. jūnijs, 2016

Wiener Festwochen ir viens no vecākajiem, lielākajiem un kvalitatīvākajiem Eiropas starptautiskajiem teātra un mūzikas festivāliem. No 1951. gada visskaistākajā gadalaikā – maijā un jūnijā - visur Vīnē zied rozes, un festivāls atver Vīni kā vitālu augstas klases mākslas pilsētu.

Wiener Festwochen programma piedāvā arkārtīgi dažāda formāta darbus – sākot no klasiskajām teātra izrādēm, operas inscenējumiem,   beidzot ar teātra strukturētām pastaigām pilsētā un īsām, jaudīgām performancēm. Sākot ar leģendāriem režisoru un kolektīvu vārdiem, beidzot ar pavisam svaigatklātām radošām personībām.

Šogad festivāla programmu ir veidojusi Krievijas teātra žurnāla “Teatr” galvenā redaktore un Maskavas Jaunā teātra festivāla “NET” programmas veidotāja Marina Davidova. Līdz ar to ir iespēja noskatīties arī tādus krievu mākslinieku darbus, līdz kuriem ārpus šī festivāla būtu sarežģīti nokļūt. Tāds, piemēram, ir krievu režisora Timofeja Kuļabina Novosibirskā veidotais Antona Čehova lugas “Trīs māsas” iestudējums. Pērnosezon šī režisora vārds bija ar skandalozu slavu apvīts, kas gan mazāk saistījās ar jaunā makslinieka epatāžas vai provokācijas vēlmēm, cik ar šobrīd Krievijā represīvi draudīgi kļuvušajiem baznīcas spēkiem un varas vīru aprobežotību. Lai kā arī Krievijas kolēģi un profesionālā vide iestājās par jaunā režisora darbu, viņa “Tanheizera” iestudējums Novosibirskas operā tika svītrots no repertuāra. Vīnes festivālā uzaicinātais Kuļabina “Trīs māsu” iestudējums reflektē par inteliģences situāciju šodienas Krievijā. Visi izrādes varoņi ir mēmi un sazinās tikai kurlmēmo valodā, kamēr uz skatuves subtitros var lasīt Čehova tekstu, tā teikt neizkropļotā versijā. Un tieši pret klasisko tekstu “izkropļošanu”, kā zināms, šobrīd Krievijā notiek pastiprināta cīņa un kontrole. Vienīgais ar balsi apveltītais tēls ir Krievijas ierēdnis, kura intonācijas PSRS telpā uzaugušajiem atsauc atmiņā tā laika domāšanu un mazizglītotu varas turētāju represijas pret līdzcilvēkiem.

Arī latviešu māksliniece scenogrāfe Monika Pormale piedalās Wiener Festwochen. Kopā ar ukraiņu režisoru Andreju Žoldoku viņa attīsta vizuālo teātri “Solaris”. Idejiski iedvesmojoties no Andreja Tarkovska filmas “Solaris”, Žoldoks un Pormale veido izrādi – ceļojumu, kas aizsākas uz tālas zvaigznes un virzās cilvēka būtības pašā iekšienē.

Wiener Festwochen piedāvā iespēju iepazīties ar krievu režisora Konstantīna Bogomolova izrādi “Ideālais vīrs”, kas tika iestudēta Maskavas Dailes teātrī laikā, kad Krievijā tika pieņemts likums pret tā dēvēto homoseksualitātes propogandu. Šī izrāde, kā apgalvo Maskavas kolēģi, esot satīra par Krievijas sabiedrisko situāciju ar visu tās liekulību. Ja tas nav zināms, tad var nodomāt pilnīgi pretēji, ka šī izrāde lej ūdeni uz “homoseksuālās propogandas” apkarotāju dzirnavām. Lai nu kā, Maskavas Dailes teātra “Ideālais vīrs” jau ir iegājis 21. gadsimta teātra vēsturē caur aktieru un skatītāju starpā izcēlušos kautiņu, saniknotam “mākslas uztvērējam” uzskrienot uz skatoves un sākot sist aktierus.

Lietuvas teātra mākslu pārstāv Oskars Koršunovs ar Maksima Gorkija lugas “Dibenā” inscenējumu, kura laikā aktieri un arī tie skatītāji, kas paši to vēlas, dzer šņabi, lai piedzīvotu kopīgas uztveres izmaiņas.

No Reitumeiropas mākslas noteikti iesakāma šveiciešu teātra ģēnija Kristofa Mārtālera izrāde “Izoldes vakarmaize” (Izoldes Abendbrot) un britu avangarda teātra klasiķa Saimona Makbērnija akustiskais teātra ceļojums “The Encounter”.

Wiener Festwochen piedāvā iespēju gūt unikālu pieredzi –sastapties ar divdesmit četru stundu garumā izvērsto beļģu mākslinieka Jana Fabra megadarbu  “Mount Olympus – traģēdijas kulta slavināšana”, kas turpinās 24 stundas bez pārtraukuma, ejot pāri visām skatītāja uztveres robežām un nežēlīgi testējot izpildītāju izturību.

Vērts nepalaist garām Krievijas interesantākā operas režisora Dmitrija Čerņakova jaunāko iestudējumu – Ludviga van Bēthovena operu “Fidelio”, pie diriģenta pults – Marc Minkowski.

www.festwochen.at

Attēls: Olaf Osten

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: