Carsten Höller. Daubt, HangarBicocca, 7. aprīlis - 31. jūlijs, 2016
Reizēm ir gana būtiski izkāpt no savas ierastās komforta zonas, lai paraudzītos uz sevi (un arī pasauli visapkārt) no pilnīgi cita skatu punkta. Un, ja nu kādam no mūsdienu māksliniekiem piemīt spēja skatītāju teju tai pašā acumirklī katapultēt citā realitātē, tas ir beļģis Kerstens Hollers(Carsten Höller). Viņa izstādē Berlīnes Hamburger Bahnhof savulaik pa muzeja pirmā stāva zāli klejoja īsti ziemeļbrieži un tiem, kam laimējās nobukot, bija iespēja nakšņot ekspozīcijas centrā esošajā uz sēnei līdzīgās platformas izveidotajā “viesnīcas” istabā.
Y, 2003 (detail). Photo: Attilio Maranzano, 2003. Courtesy the artist and Thyssen-Bornemisza Art Contemporary, Vienna
Savos darbos Hollers ar īstena alķīmiķa virtozitāti manipulē ar skatītāja sajūtām – objektivitāti un subjektivitāti, realitāti un sapņiem. Katrs, kas nokļuvis viņa izstādē, savā veidā kļūst par tās dalībnieku, tādējādi apmeklējumam izvēršoties ļoti personiskā, pat intīmā pieredzē. Šajā teritorijā ierindojas arī viņa jaunākais projekts “Šaubas” (Daubt), kas šobrīd skatāms Milānas laikmetīgās mākslas telpā HangarBicocca . Skatītājam, gluži kā tai pasakā - “ja pa labi iesi, lāci sastapsi, ja pa kreisi...”, tiek piedāvāts izstādē iekļūt pa dažādām “takām”, atkarībā no izvēlētā maršruta mainoties arī sajūtu pieredzei. Izstādē skatāmi gan retrospektīvi, gan pavisam jauni mākslinieka darbi.
Via Chiese, 2
www.hangarbicocca.org
Intro attēls: Carsten Höller. Aquarium, 1996. Photo: Benoit Pailley, 2012. Courtesy the artist and Massimo de Carlo, Milano / London