GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Baudītāja ceļvedisEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesLietas, kas jāizdaraVērts zinātFilmaInsider's view

IZVĒLIES ŽANRU

IZVĒLIES OBJEKTU

« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Kultūras afiša · Eiropa · itālija · Venēcija · Festivāli

Biennale Teatro, 26. jūlijs – 14. augusts, 2016

0 ATSAUKSMES

Biennale Teatro, 26. jūlijs – 14. augusts, 2016

Līdzās Venēcijas arhitektūras biennālei šogad notiek arī starptautisks teātra festivāls, dēvēts par teātra biennāli, piedāvājot skatītājam ielūkoties arī tajā, kas šodien notiek spēļu mākslās. Ne tikai teātrī, bet arī dejā. Un šogad abām mākslām pievienojas arī cirks. Spēles žanrs, kam festivāla veidotāji vēlas pievērst īpašu skatītāja uzmanību, uzticot atvērt skatītājam acis un prātus franču cirka grupai Baro d’Evel, kas uz Venēciju dodas kopā ar dejotājiem, akrobātiem, zirgiem un papagaiļiem. Un kas spēj piedāvāt ko nopietnāku par vienkāršu tehnisku veiklību un dresūru. Viņi vakaros radīs jaunu, pavisam īpašu pasauli, kas dzimst no pārsteiguma.

Noturīgs Venēcijas teātra biennāles viesis ir itāļu metafiziskā atzara meistars Romeo Kasteluči. Programmā iekļauts viens no viņa jaunākajiem darbiem Ethica“, kas veidots iedvesmojoties no 17. gadsimta nīderlandiešu filozofa Baruha Spinozas rakstiem. Romeo Kasteluči darbi sākotnēji ir attīstījušies tēlotāja mākslas teritorijā, veidojot grandiozas asociatīvas instalāciju un skaņu telpas, atstājot intelektam nekad līdz galam neatrisināmas mīklas, uzrunājot cilvēkus caur noslēpumiem, kurus var spēcīgi sajust, bet ne izprast. Šāds noslēpumains valdzinājums piemīt arī viņa teātra darbiem.

Verts nepalaist garām arī brazīliešu režisores Christiane Jatahy teātra un kino tehniku savienojumā veidoto uzvedumu “E se elas fossem para Moscou?”. Iedvesmojusies no 20. gadsimta sākumā sarakstītās Antona Čehova lugas Trīs māsas“, brazīliešu māksliniece mēģina ielūkoties trīs jauno sieviešu izsapņotajā nākotnē. Kas notiktu, ja no bezcerīgās provinces jaunās sievietes patiešām nonāktu megapilsētā Maskavā? Turklāt šim futūristiskajam skatienam piemīt mūsdienu Brazīlijas aprises.

No Baltijas valstu teātra māksliniekiem Venēcijā ir iecienīts lietuviešu režisors Oskars Koršunovs. Viņš šeit viesojies jau vairākkārt ar savam izrādēm. Šogad programmā iekļauts Antona Čehova komēdijas Kaija“ iestudējums, un Venēcija ir ļoti laba vieta, kur uzdot šīs lugas jautājumus – kas ir mākslinieka radošums un kas ir panākumi?

Oskara Koršunova skatiens uz divu paaudžu māksliniekiem ir nesaudzīgs, nesentimentāls no pašām dzīlēm sarunas priekšmetu izprotošs. Jaunākajai, lugas otrajā daļā jau četrdesmitgadnieku paaudzei pieder režisors pats. Izgājis cauri starptautisko festivālu gaļasmašīnai un atgriezies atpakaļ klusākos ūdeņos – Viļņā – režisoram nudien ir ko teikt par māksliniekiem mūsdienu pasaulē, par radošumu tajā un par panākumiem.

Šogad Teātra biennālē balvu par mūža ieguldījumu – Venēcijas Zelta lauvu saņem britu režisors, spītīgi nepagurstošais pasaules klasikas inscenētājs Declan Donnellan, kā arī franču horeogrāfe Maguy Marin un itāļu komponists Salvatore Sciarrino

www.labiennale.org/en/theatre

Attēls: Christiane Jatahy. “E se elas fossem para Moscou?”

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: