Tartifs, Nacionālais teātris, pirmizrāde 4. februāris; izrādes 5., 12., 14. februāris, 25. marts, 28., 30. maijs, 17. jūnijs, 2017
Lietuviešu režisors Oskars Koršunovs, 90. gadu beigāsun jaunās tūkstošgades sākumā uzlidojis starptautisko festivālu apritē un sācis iestudēt Eiropas labākajos namos, tostarp Parīzes augstās mākslas templī La Comédie-Française, savā dzimtajā Lietuvā aizvien ir bijis svarīgs mākslinieks tieši caur spēju jūtīgi uztvert sabiedrībā notiekošos procesus. Gan pasaulē, gan paša zemē. Ass, urdīgs, nesaudzīgs un rokmūzikas jaudā klauvējošs ir šis četrdesmitgadnieku paaudzes spilgtākais teātra mākslinieks. Viņš noliek laikabiedru acu priekšā viņu pašu dzīves realitātitādā palielinājuma skaidrībā un skaudrumā, ka galvā domas par kopējās dzīves telpas kvalitāti sarosās negaidītā intensitātē. 17. gadsimta franču komēdijas ģēnija Žana Batista Moljēra lugas „Tartifs“ uzmanības centrā irgarīdznieka - manipulatora spēks un vienkārša cilvēka lētticība, rādot, kā tā spēj viņus pašu un viņa tuviniekus novest postā un nelaimē.
Oskars Koršunovs ir Moljēra darbu pārrakstījis jaunās skaņās, un tas ir veltīts Lietuvas „jaunajiem varoņiem“,domājot gan par Lietuvas politiskajām partijām, jo īpaši – par jauno liberālo partiju, gan par sabiedrībā vērojamajam ciniskajām manipulācijām ar morāles jēdzienu, gan par mūsdienu korupcijas drausmīgajiem apmēriem.
Oskars Koršunovs teic, ka mūsdienu Lietuvā viņš saredz „tartifismu“ nevis baznīcā, bet starp jaunajiem birokrātiem, politiķiem, biznesā. Izrāde tapusi ar vēlmi ļaut saviem līdzcilvēkiem ielūkoties jaunākajos manipulāciju mehānismos, un ļaut atskārst to, cik viegli patiesībā ir ar viņiem manipulēt.