“La Damnation de Faust“, Staatsoper im Schillertheater, pirmizrāde 27. maijs, izrādes 1., 4., 9., 11. jūnijs, 2017
Diriģents – Simon Rattle
Režisors – Terry Gilliam
Berlīnes Valsts opera labprāt pārņem no kaimiņzemēm tur tapušus veiksmīgus mākslas darbus, radoši papildinot tos ar vietējiem muzikāliem spēkiem. Šoreiz tā ir Anglijas Nacionālajā operā tapusī “Fausta pazudināšana“, ko veidojis amerikāņu kinorežisors Terijs Giljamss. Mākslinieks, kurš ietekmējis Monty Python vizuālo valodu un kura kontā ir tādas filmas kā “Brazil", “Fear and Loathing in Las Vegas“.
Par operām kinorežisors saka tā: „Ja operas izrāde ir izdevusies, tad tas ir kaut kas grandiozs. Kā vēršu cīņas! Ar neticamu enerģiju. Bet visbiežāk rodas vienkārši štrunti. Ar neparastu vizualitāti, iespaidīgu dziedāšanu, un tomēr štrunti.“
Operas kritiķi apgalvo, ka šim režisoram, īpaši darbā ar Hektora Berlioza operām, izdodas uz skatuves pierādīt pretējo. Radīt ko piedzīvošanas vērtu.
“Fausta pazudināšana“ pieder Berlioza meistardarbiem un tā pat nav opera tīrā veidā, bet vairāku žanra valodu sakausējums, kuram komponists pats licis apakšvirsrakstā apzīmējumu “dramatiska leģenda“. Berlioza darbs tapis iedvesmojoties no Gētes “Fausta" teksta, un no režisora “Fausta pazudināšana“ prasa ne mazāk kā pasaules radīšanu. Anglijas Nacionālās operas iestudējuma diriģents Edvards Gārdners (Edward Gardner) uzskata, ka tieši pasaules radīšanā Terijs Giljamss ir apskaužami briljants.
Berlīnē pie diriģenta pults stājas viens no pilsētas visinteresantākajiem un radošākajiem mūzikas māksliniekiem orķestra “Berliner Philharmoniker“ vadītājs sers Simon Rattle.