“Petruschka / L’Enfant et les Sortilèges“, Komische Oper, pirmizrāde 28. janvāris; izrādes 4., 8., 19. februāris; 2., 5., 10., 26. marts; 11. jūlijs, 2017
Pēc grandiozajiem “Burvju flautas“ panākumiem, pēc unikālas izrādes, kas tapa austrāliešu režisoram Barrie Kosky savienojot savu māksliniecisko fantāziju ar Londonas grupas “1927“ vienā eksemplārā radīto pasauli, Berlīnes Komiskā opera aicina britu māksliniekus pie sevis vēlreiz. Šoreiz viņiem piedāvājot Igora Stravinska dejas burlesku “Petruška“, kurā sadistisks dejas skolotājs atdzīvina lelles. Un Morisa Ravela impresionistiski lirisko fantāziju “L'Enfant et les sortilèges“, kurā atdzīvojas sadzīviski priekšmeti - krēsls, pulkstenis, tējkanna, tapetes, lai stātos pretī saviem ikdienas pāri darītājiem.
Ar kinorežisoru Tima Bērtona un Deivida Linča iracionālajām, melnā humora apdzīvotajām pasaulēm nereti salīdzinātais britu performeru un animatoru apvienības “1927” jocīgais kosmoss ir attīstījies no poēmām, lasītām britu “Radio 3”, kurus sacerēja toreiz reti kuram pazīstamā rakstniece Suzanne Anrade. Poēmu dīvainums, makabrie joki un ārpus jelkādas reālās dzīves loģikas notiekošā notikumu attīstība ieinteresēja animatoru Paul Barritt, kurš bija klausījies radio, un viņš uzmeklēja autori, izsakot vēlmi strādāt kopā. Un tekstus sāka pavadīt animācijas - rakstniece kļuva par stāstnieci uz skatuves, atrodoties zīmētu bilžu iekšienē, kuras attīstījās kopā ar lasījumu, vizuālajam pavadījumam eksplodējot ap tā autori vitālā fantāzijā.
Pievienojoties vēl diviem domubiedriem, 2005. gadā piedzima grupa “1927”, kura nolēma ne mazāk, kā apturēt laiku un palikt klavieru pavadīto filmu pasaulē. Savu izvēlēto ceļu viņi nosauca par dzīvo zīmēto filmu kabarē.
Foto: Jan Windszus Photography