Vīnes Burgteātris ir otrais vecākais Nacionālais teātris Eiropā un svarīgākā Austrijas teātra skatuve. Jaunā baroka pērli - Vīnes Burgteātri - 1874. gadā iesāka būvēt divi arhitekti - Gotfrīds Sempers (Gottfried Semper), kura pārziņā bija celtnes ārējā fasāde, un Karls fon Hasenauers (Carl von Hasenauer), kura uzraudzībā tika veidotas teātra iekštelpas. Nepagāja ne trīs gadi, kā arhitektu strīds par to, kādai tad šai ēkai būt, noslēdzās ar Sempera atteikšanos no iesāktā kopdarba un pārcelšanos uz Romu, atstājot Karlu fon Hasenaueru ar visu viņa greznās ēkas vīziju un diskusijās vairs neapgrūtinātu iespēju to realizēt. Tāda tā arī tapa. Burgteātra celtni vainago Apollona statuja ar mūzām Melpomeni un Tāliju (Thalia), zem tām vijas frīze, kurā atveidoti Bakhs un Ariadne. Milzīgi dzejnieku krūšutēli augšējā stāva logos uzsver Eiropas teātra klātesamību šajā namā - Gēte, Šillers un Lesings pārstāv Vācijas apgaismības vārda spēku, Halms, Grillparzer un Hebbel - Austrijas teātra kultūru, Kalderons, Šekspīrs un Moljērs - Spānijas, Lielbritānijas un Francijas spēles un vārda prieku. Burgteātra griestu gleznojumos var redzēt agrīnos Gustava Klimta darbus, ko viņš veidoja kopā ar saviem brāļiem Ernstu un Franci, attēlojot antīkā teātra un Šekspīra Globusa teātra māksliniekus un fināla ainu no „Romeo un Džuljetas". Virs ieejas skatītāju zālē tika uzgleznota aina no Moljēra „Iedomu slimnieka". Teātra foajē un gar kāpnēm, kas ved teātrī, ir izvietotas gleznas ar leģendārajiem Burgteātra aktieriem un aktrisēm. Vīnes Burgteātris, kurš tik ļoti slavina vēsturi un lepojas ar to, pats nav pagātnē dzīvojošs muzejs. Šeit 1988. gadā noticis viens no skandalozākajiem iestudējumiem Eiropā - Tomasa Bernharda „Varoņu laukums" Klausa Peimana režijā, pirms kura pirmizrādes aizvainotākie austrieši bija atveduši vezumu ar mēsliem un nokrāvuši to teātra priekšā. Šeit savus darbus beidzamajos piecos gados veidojuši divi no pašiem radikālākajiem Eiropas māksliniekiem. Vīnes akcionists Hermanis Ničs šeit veica sava orģiastiskās mistēriju teātra „122 akciju" ar uzšķērstiem dzīvnieku ķermeņiem uz skatuves, kam iepretī vācu akcionista, teātra, operas un kino režisora Kristofa Šlingenzīfa pilnīgi jaunā mākslas telpā pārveidotais Burgteātris, laižot lietā izteiksmes līdzekļus no visām mākslām, likās priecīga bērna fantāzija. Lielais Vīnes Burgteātra lepnums ir tā aktieri. Burgteātris ir aktieru teātris.