GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW VEIKALS FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Roma

Baudītāja ceļvedisCitādi maršrutiEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesMaršrutiArhitektūras tūrismsLietas, kas jāizdaraVērts zinātFilmaInsider's view

IZVĒLIES AUTORU

Senlietu bodes un Renesanses apaļie kupoli

Roma

Senlietu bodes un Renesanses apaļie kupoli« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Citādi maršruti · Eiropa · itālija · Roma · Elizabete Neimiševa

Senlietu bodes un Renesanses apaļie kupoli

Autors: Elizabete Neimiševa0 ATSAUKSMES

Senlietu bodes un Renesanses apaļie kupoli

Roma nav tikai Kolizejs, Vatikāna muzeji un Trevi strūklaka. Roma ir tūkstoši mazo ieliņu Ponte Parione rajonā ar apburošām senlietu bodēm un espresso karstajā dienvidu saulē; Roma ir smartu un motorolleru signāli, aizvērtās logu žalūzijas un augšstāvu balkoni, piebāzti ar zaļajiem augiem lielajos puķu podos. Roma ir Renesanses apaļie kupoli koši zilajās debesīs un ielas, kas nekad neved taisnā virzienā un kuru tik atpazīstamie nosaukumi, iespējams, nekad nav mainījušies - Via Sistina, Via della Vite, Via delle Botteghe Oscure, Via Portico D'Ottavia, Piazza Sinque Lune, Via Giulia... Romā nav nepieciešamības meklēt vēstures pieminekļus - tie paši mierīgi gaida apmeklētājus savās vietās jau gadu simtiem.

Protams, esot Romā būtu neprātīgi kaut vai ar acs kaktiņu neuzmest skatienu tās galvenajiem apskates objektiem, lai gan paši objekti ir grūti saskatāmi burzmā, kur tūristu pūlis plānveidīgi punktu pēc punkta trīs dienu laikā skaļi patērē pilsētu. Pirms braukt uz Romu, es saņēmu labu padomu iet uz Vatikānu no rīta. Ap deviņiem rinda ap Vatikāna sienu sniedzās kilometra garumā un, pagalam apjukuši, mēs atmetām Vatikānam ar roku un gājām pa taisno uz Sv. Pētera katedrāli, kur tajā brīdī nebija praktiski neviena. Stundas laikā, kamēr mēs paguvām uzkāpt kupolos, baznīcas laukums jau bija pārplūdināts ar tiem tūristiem, kuri jau bija paspējuši patērēt Vatikāna muzejus un metās virsū katedrālei. Uz minētajiem muzejiem mēs ar daudzreiz mazāku rindu nokļuvām pēcpusdienā, tomēr arī tas nenozīmē, ka sajūtas neatgādināja autobusu rīta stundā.

Noteikti nevienam neiesaku aizmirst mājās karti. Šī ir pirmā pilsēta, kur es, diplomētais ģeogrāfs, tiešām nevarēju iztikt bez kartes palīdzības. Aizmirstiet pareizo ielu apzīmēšanas stilu! Ja jūs virzāties pa plašu ielu ar intensīvu satiksmi, kuru sauc, piemēram, Via Cavour, bet vienā brīdī no tās atdalās mazāka, pavisam mazītiņa šķība ieliņa, bet maģistrāle turpinās, ir pilnīgi iespējams, ka Cavour aiziet pa mazo un šķībo ceļu, bet maģistrālei no šejienes būs pavisam cits nosaukums. Nekur citur es neesmu redzējusi tik daudz apjukušus tūristus, iegrimušus savās kartēs - neviena iela neved tur, kur ir paredzēts, karte ne vienmēr atbilst realitātei, ielas izbeidzas, pazaudējas, savienojas, šķērso un māna. Pirmajā dienā gatavojieties apmaldīties ar visu karti.
Arī turpmāk jums neizdosies nonākt tur, kur plānojāt - ejot uz Kolizeju, jūs nonāksiet Trajāna forumā, apstaigājot to, veikli pazaudēsiet orientierus, kas vēl varētu izvest jūs uz sākuma mērķi, nomaldīsieties starp katoļu baznīcām mazajās Ponte Parione ieliņās, nejauši uzskriesiet Panteonam, pagalam noguruši iznāksiet uz trokšņainās Corso Vittorio Emanuele un ar tramvaju centīsieties nonākt savā viesnīcā, tālāk no šī topogrāfiskā murga. Apmēram sestajā dienā ielas kļūs paklausīgākas, un lielākā daļa nosaukumu un pieminekļu būs tieši tur, kur jūs viņus gaidījāt ieraudzīt, jūs vairs nejauksiet Nazionale ar Independenza un Barberini ar Battistini, bet pat neceriet atrast veikalus un kafejnīcas, kur nejauši bijāt ieklīduši pirmajā un otrajā dienā - tas jums vairs nekad neizdosies.

Ja jums iznāk dzīvot Termini rajonā, tad apmeklējiet „4 Stagione" - Via Vicenza un Via Palestro krustojumā stāvošo trattoriju ar vienreizēju saimnieku. Pirmo reizi mēs šajā ēstuvē dzērām mājas vīnu, piekožot sapelējušu sieru, kas šeit tiek servēts ar ruccola zāli, kas, man par prieku, ir vēl smirdīgāka par pašu sieru. Tajā reizē visnotaļ apaļīgais saimnieks, laiski apkalpojot galdiņus, skaļi komentēja kāda vakardienas apmeklētāja, kurš palūdzis rēķinu, nebija apmierināts, nesaņemot to piecpadsmit minūšu laikā, uzvedību. „Tūlīt, es visu pametīšu un skriešu izrakstīt rēķinu! Ja nevari pagaidīt, pāri ielai ir vēl viens restorāns," - klāstīja itālis lauzītā angļu valodā. Citu vakaru, atnesot ēdienkarti, viņš piekodināja „Tikai nepasūtiet pārāk daudz, mēs jau gribam iet gulēt". Un, lai cik dīvaini tas nebūtu, šāds piegājiens nelikās rupjš, bet visai uzjautrinošs un noteikti jau daudz dabiskāks nekā dārgo restorānu oficiantu uzspīlētā uzmanība un „neuzkrītošie" centieni pārdot klientam visdārgāko ēdienu. Ir patīkami zināt, ka kāds pasaulē dara savu darbu tāpēc, ka tas viņam patīk, tā kā viņam patīk un tik ātri cik viņam patīk - iesaistot to savā ikdienā, nevis pārvēršot savu ikdienu par biznesu. Vieta, kurai sauklis „izpildīsim jebkādu kaprīzi par jūsu naudu" ir antisauklis. Ēdiens, starp citu, šeit arī ir labs - kartupeļu klimpas gnocchi atbaidoši smakojošā kausētajā gorgonzolā ir dievīgas!

VIESNĪCAS

Hotel Gabriella
(Castro Pretorio jeb Termini rajons)
Adrese: Via Palestro, 88
Divvietīgs numurs 80-160 EUR
Istabu cenas un pieejamība atrodamas http://www.gabriellahotel.it/

TRANSPORTS

Leonardo Express vilciens (no Fiumicino lidostas līdz Termini stacijai)
Biļetes cena 11 EUR vienam cilvēkam

Metro - Romu šķērso divas līnijas, kuru pieturas ir izvietotas atbilstoši galvenajiem pilsētas objektiem. Brauciena cena - 1 EUR, biļetes nopērkamas automātos. Pa pilsētu kursē arī autobusi un tramvaji, brauciena cena - 1 EUR, biļetes nopērkamas avīžu kioskos un kompostrējamas transporta līdzeklī.

MOTOROLLERU NOMA

Pie jūras, vai kur sirds vēlas, ja mākat braukt ar motorolleri, kas ir populārākais transporta veids Romā. Uzmanieties no vietējās satiksmes, jo, kaut arī motorolleriem šeit visur ir priekšroka, tomēr bez avārijām šeit iztiek reti. Aizliegts pārvietoties ar motorolleriem pa pilsētas apvedceļu.

Nomāšanas birojs Cyclo: Via Cavour 80/80A.
Nomas cena: 55-62 EUR atkarībā no iznomāšanas laika plus 300 EUR ķīlas nauda.
www.scooterhire.it

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: