Galerie Thaddaeus Ropac
Autors: Anothertravelguide.com0 ATSAUKSMES
Tadeuša Ropaka galerijas reprezentācija oktobrī Parīzē notikušā prestižā mākslas tirgus Fiac laikā, šķiet, bija viena no tēmām, kurai vieta atradās gan glamūrās un smalkās publikas aprindās, gan profesionāļu sarunās, gan arī tūristu biļetenos. Ropaka galerijas pārstāvētā mākslinieka Marka Kvinna zeltītaini mirdzošā gigantiskā gliemežvāka skulptūra Tileriju dārza strūklakā laikam gan bija objekts, kuru fotografēja visi, kuri to ieraudzīja - neatkarīgi no sociālā statusa un profesionālās piederības. Kvinna "Sākumu" varētu uzskatīt par savveida izsaukuma zīmi, kas kalpoja kā norāde Ropaka galerijas statusam, kura īstenais raksturlielums ir "vēriens". Tā spilgtākā liecība ir jaunatklātās galerijas telpas ārpus Parīzes centra - ģenerāļa Leklēra avēnijā 69 (avenue du Général Leclerc), kuras radītas ar mērķi eksponēt lielformāta projektus un kas bloomberg.com izpelnījušās apzīmējumu mega-space. Kādreizējās rūpnīcas teritorijā mākslas galerijas vajadzībām izbūvēta nepilnus 5000 kvadrātmetrus liela platība, no kuras 2000 aizņem izstāžu zāļu teritorija. Masu medijos par šo projektu (gluži tāpat kā par teju vienlaikus atklātajām Gagosian Gallery telpām Parīzes Le Bourget lidostā) runā kā par parādību, kas izmainīs Parīzes laikmetīgās mākslas teritoriālo karti.
Ropaka jaunās galerijas atklāšanas ekspozīciju galvenie varoņi arī ir tēli ar vērienu un statusu. Mazākajā, multimediju telpā norisinās skate, kas veltīta Jozefa Boisa 1969. gadā notikušajai performancei Titus Andronicus/ Iphigenie un kuras ietvaros eksponēti šai perfrormancē izmantotie oriģinālie priekšmeti. Būtiska sastāvdaļa ir arī baltais zirgs, kas bija līdzās Boisam šī notikuma laikā. Tieši tāds pats - sapņaini balts - tas stāv un brīžiem uzēd sienu Ropaka galerijā Pantin. Vien Boisa vietā, sēžot uz soliņa, to uzmana kāda meitene. Ropaks galerijas atklāšanas kontekstā vairākkārt apgalvojis, ka viņš nav nekāds muzeja kurators, bet gan mākslas dīleris. Atsevišķās vitrīnās eksponēti performances relikti, kurus izgatavojis pats Boiss, un dīleris katru no tiem nocenojis kā 2.5 miljonus dolāru vērtus. Zirgs gan neesot pārdošanā.
Savukārt galveno ekspozīciju telpu ar septiņus līdz divpadsmit metrus augstiem griestiem aizņēmusi vēl viena vācu izcelsmes leģenda - Anselms Kīfers. Viņa izstāde Unborn galerijas baltajās zāles piepilda ar maģiju, kura nav nemaz tik bieža šodienas aktuālās mākslas pavadone. Lielformāta gleznas un skulptūras iegulst telpā, pakļaujot to un skatītājus saviem noteikumiem. Taču - nešaubīgi - šāds notikuma scenārijs iespējams vidē, kas radīta ar mērķi "piegult" mākslai.
Galerie Taddheus Ropac atklāšanas vakariņās esot piedalījušies 40 mākslinieki (tostarp fotogrāfijās sazīmējami, piemēram, Gilberts un Džordžs) un 25 muzeju direktori. Koncertu sniedza Džeinas Birkinas meita - modele un dziedātāja Lou Doillon.
Jozefa Boisa Iphigenie un Anselma Kīfera Unborn darbu izstādes skatāmas līdz 27. janvārim.
Galerija sasniedzama ar metro - 5. līnija līdz pieturai Eglise de Pantin, pēc tam desmit minūšu pastaiga ar kājām.
69, avenue du Général Leclerc