GALAMĒRĶI KULTŪRAS AFIŠA BAUDĪTĀJA CEĻVEDIS CITĀDI MARŠRUTI INSIDER'S VIEW JAUNUMI FOTO GALERIJAS

IZVĒLIES GALAMĒRĶI

Stambula

Baudītāja ceļvedisEsenceKultūraKur nakšņotKur paēstKur iepirktiesMaršrutiLietas, kas jāizdaraVērts zinātSpa un labākie saloniFilmaInsider's view

IZVĒLIES OBJEKTU

Patriss Lekonts. Meitene uz tilta. (Patrice Leconte. La fille sur le pont, 1999)« ATPAKAĻ « UZ SADAĻAS SĀKUMU

SAŅEM JAUNUMUS

Ierakstiet savu e-pasta adresi, ja vēlaties saņemt ikmēneša jaunumus.

REKOMENDĒJAM:

Londonas jaunā Thaddaeus Ropac galerija

Eiropas skulptūru parki – laikmetīgās mākslas telpa atelpai

Diānas Venē mākslinieku radīto rotu kolekcija

Galamērķi · Eiropa · turcija · Stambula · Filma ·

Patriss Lekonts. Meitene uz tilta. (Patrice Leconte. La fille sur le pont, 1999)

Autors: Dāvis Sīmanis0 ATSAUKSMES

Patriss Lekonts. Meitene uz tilta. (Patrice Leconte. La fille sur le pont, 1999)

PIRMS DOŠANĀS UZ STAMBULU VĒRTS NOSKATĪTIES PATRISA LEKONTA "MEITENI UZ TILTA " (1999). FILMU AR STAMBULAS IZJŪTU.

Ja vispār pašnāvību iespējams raksturot ar romantikas terminu, tad ielēkšana upē no kāda konkrētās pilsētas kontekstā zīmīga tilta šķiet visromantiskākais veids gala padarīšanai. Vismaz tā liek domāt kino, kur šādiem pašnāvības mēģinājumiem, lai arī pārsvarā neveiksmīgiem, ir visai ikonogrāfisks un estetizēts raksturs, kaut vai sākot ar Vaterlo tiltu Londonā un beidzot ar visiem iespējamajiem Parīzes tiltiem. Arī Patrisa Lekonta filmas „Meitene uz tilta" stāsts aizsākas uz viena no Parīzes tiltiem - viņa ir lecēja, viņš ir glābējs. Romantiski iesācies, stāsts turpinās Montekarlo, San Remo un Vidusjūrā, bet tieši steidzīgajā un skaļajā Stambulā abi varoņi, nažu metējs Gabors un viņa mūza Adele, satiekas vēlreiz - šoreiz uz Galatas tilta, no kura viņš taisās lēkt, bet viņa parādās īstajā brīdī, lai tas nenotiktu, un uz kura viņi beidzot viens otram apliecina piedzīvoto atskārtu, ka „mēs visi esam divi" un vienam bez otra pastāvēt nav iespējams. Šāda stāsta kontekstā Galatas tilts, kas savieno Zelta Raga līča abus krastus, Stambulas musulmanisko vecpilsētu un eiropeiskāko ziemeļu krastu, iegūst hiperromantisku raksturu - tas kļūst par vietu, kur iespējami brīnumi. Lai gan filmas uzņemšanas laikā tilts ir tikai piecus gadus vecs, gribas ticēt, ka Daniela Oteija varonis to izvēlas speciāli, kā zinādams par tā gadsimtus senajām brīnumdarītāja spējām, ko arī apliecina Vanesas Paradī pēkšņā parādīšanās viņam blakus. Tā gribas domāt arī skatītājam un, nonākot Stambulā, traukties uz Galatas tiltu personīgā brīnuma gaidās. Realitāte gan izrādās daudz skarbāka, jo cilvēku pūļi, kas dodas pāri Galata Köprüsü no Karaköy uz Eminönü vai otrādi, pie tilta margām piesūkušos makšķernieku rindas un turpat uz vietas cepto zivju smārds nav tie izsmalcinātākie romantikas atribūti. Tomēr Lekontam ir izdevies radīt gluži jaunu un nepieradinātu romantikas ikonu, un, ja tur nokļūstot, viss gluži nenotiek tā, kā filmā, vienmēr var attaisnoties ar nepareizi izvēlētu laiku.

DALIES:
Facebook Twitter

 

Jūsu atsauksmes

Diemžēl par šo objektu atsauksmes nav saņemtas

Jūsu vārds:

Laiks, kad apmeklējāt šo objektu:

Jūsu komentārs: